Yammer. Srdce společnosti.

Blog

 
 Petr Vlk

Pokud jsou Microsoft Teams mozkem organizace, pak ona je bezesporu jejím srdcem. Firemní sociální síť Yammer.

Jak využít Yammer?

Nikdo vám nenutí druhé modré F. Musíte mít cíl. Pro vás jako společnost. Pro vaše uživatele, zaměstnance, spolupracovníky, zákazníky. Chcete mít platformu pro zpětnou vazbu na jednání společnosti? Kulturní tipy? Otázky techniků na prodejní tým a naopak? Zlepšit náborovou kampaň. Přinést tipy z IT oddělení? Nabídnout partnerům a odběratelům platformu pro výměnu informací a zkušeností? I pro takové případy se dá Yammer využít. A nejen ty.

Stejně jako Teams. Oba nástroje spolu nesoupeří, doplňují se. Tvoří symbiózu. Zatímco v Teams potřebuji být produktivní, v Yammer mám prostor na témata volnější. V Teams potřebuji interakci, podobně jako v e-mailu, v sociální síti informace nabízím nebo hledám. Každý může přispět, klidně i člen mimo můj tým či oddělení.

img

Jak zajistit její fungování?

Aby zapojení sociální sítě fungovalo, musí být splněny tři předpoklady. Začněme tím základním. Správným nastavením samotné sítě a služby, ověřením funkčnosti její integrace s dalšími nástroji Microsoft 365. A především zabezpečením. Pokud stáří vaší online organizace pomalu dosahuje školních let, je určitě nasnadě zkontrolovat její nastavení.

Že je založena ve správném datovém regionu. V našem případě Evropské unii. Že její identity jsou spojeny s Azure Active Directory. Že existuje jen jedna firemní síť, ve které jsou všichni potřební uživatelé dle všech ověřených domén v Microsoft 365. Tedy v důsledku, že uživatelé mohou do Yammer přistupovat pomocí jednotného přihlášení a nemusí vyplňovat například znovu své telefonní číslo i fotografii.

Že je povolena a funguje integrace s Microsoft 365 Groups. Aby uživatelé nemohli založit skupinu Marketing, pokud již taková existuje jinde. Aby nebyli zmatení, že pro uživatele stejná skupina má jiný obsah a jiné členy na jiných místech. Že je skutečně z důvodu bezpečnosti a další integrace vynucen takzvaný nativní mód, ve kterém jsou soubory ukládány na SharePoint, informace chráněné pomocí politik.

Že využíváte nový vzhled, který je pro uživatele shodný s tím, co uvidí například v Microsoft Teams a mobilní aplikaci po stránce vzhledu, fungování i principů. Tím můžete z pozice IT oddělení rychle začít. Aby bylo na čem dále stavět.

Druhým bodem je adopce. Jasný plán, k čemu síť plánujete použít. Podpoření tohoto plánu informační kampaní, školením uživatelů, letáky, událostmi pro uživatele, kde je například fotograf vyfotí a dá jim možnost získat profesionální firemní fotografii právě do Microsoft 365 prostředí. Která se zobrazí v adresáři a všech službách. Jasné příklady, návody a informace pro uživatele, k čemu jim je ta další z mnoha ikonek v Microsoft 365 užitečná.

Komunita. Bod poslední. Potřebujete uživatele. Témata, společná, zájmová, firemní. Diskusi. Platformu pro výměnu informací, reakci a komunikaci. Otevřenější než Teams. Jejich zapojení. Viditelný přínos. Pro společnost. Ale především pro samotné uživatele.

Sdílej v médiích

Kontakt

Nenašli jste, co hledáte? Pošlete nám zprávu a zůstaneme s vámi ve spojení.

* Vyžadované pole

Osobní data použijeme pouze pro vypracování odpovědi na dotaz. Pravidla zpracování osobních údajů

map us
map eu